Love stinsen brinner ^^

SÖRENS SÅNG GALENSKAPARNA

Vackert sjunger den som längtar,Längtan skänker rösten ton
Och var kan man bättre längta,Än på järnvägens station
Läxor tunga är att lära,Tårar smärtar när dom fälls
Tåget tagit har min kära,Och försvunnit på sin räls

Men jag tröstar mig med sången
Ty den skänker hjärtat tröst
Sen du reste är jag fången
Av min egen vackra röst

Vackert sjunker den som längtar
Längtan hjälper sången ut

Men för oss som inte längtar,Blir det tröttande till slut
Du som fått all hans amore, Kom tillbaka hit med språng
Så vi slipper ha en dåre,Sjungande på vår perrong

Snälla som du som är hans kära, Sätt dig på ett tåg och kom
Hör hans sånger till din ära,Hur han plågar oss med dom

Vacker sjunger den som längtar
Alltid sjunger den som längtar
Det blir konst av allt han gör
Av hur tragiska dom är
Hela livet vill jag längta
Vi står också här och längtar
Jag vill längta tills jag dör

Men vi håller käft och ler,Snälla du som är min kära
Snälla du som är hans kära,Stanna borta länge än
Kom tillbaka i ett nu

Rösten slutar kanske bära, Så att rösten slutar bära
Om du kommer hit igen,Kom tillbaka snälla du

Glöm stationen glöm perrongen,Kom nu hit han måste stoppas
Glöm dom tåg som går till mig,Ingenting får hindra dig

Jag är mera kär i sången
Låt din kärlek börja knoppas
Än vad jag är kär i dig
Han är bara kär i sig

//puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0