Min eftermiddag på ett tåg

Jag drar på mig jackan och fäller upp kragen. Ser att snön yr runt som virveln på Odenbadet, jag har verkligen ingen lust att gå från gymnasiet ner till tåget.
Benen blir till istappar och håret blir fullt av vackra snöflingor.
Hade hällre önskat att det var maskrosfrön som flög runt över den lilla staden Falköping.
Inne på stationen skakar jag av mig all snö och fixar en enkel resa mot skövde.
Sätter mig och läser forts på min bok som skulle vara utläst på svenskan.
Tåget rullar in, jag letar upp en plats och fortsätter läsa. Konduktören kommer hon ber om min
billjett men hon kollar snabbt på den och tackar för titten. Blev lite besviken att jag inte fick en tågstämpel
i min billiga billjett.
Ser ut och ser det vackra vinterlandskapet. Funderar samtidigt hur underbart bra jag har det.
En vacker pojkvän, de grymaste vännerna man kan ha, en släkt som man delar mycket minnen med.
Läser lite till.
"Nästa station Skövde Central,tågets slutstation"

//Puss,puss

Kommentarer
Postat av: EyMy

Bra skrivet, Kakaoo :D Tåg är ju grymt härligt, får ju dock bara åka 10 minuter varje dag. Annars tycker jag väldigt mycket om att åka buss med ^^

2010-03-03 @ 10:16:04
URL: http://eymy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0